Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα ρομποτικής με δραστηριότητες προσανατολισμού, προκειμένου τα νήπια να κατακτήσουν τις χωρικές έννοιες (μπροστά/πίσω) και την έννοια της αμφιπλευρικότητας (δεξιά/αριστερά) που είναι ιδιαίτερα δύσκολη γι’ αυτή την ηλικία.
Στη συνέχεια υλοποιήθηκαν βιωματικές δραστηριότητες σε επιδαπέδιο πλαίσιο που μοιάζει με το πλαίσιο(τετράγωνα) που θα κινείται το ρομποτάκι. Με ερωτήσεις/προβλήματα προσπαθούν να βρουν τις λύσεις.
«Μπορείς να φτιάξεις το πορτοκαλί/μπλε χρώμα; Ποια χρώματα πρέπει να μαζέψεις;» «Τα χρώματα έφυγαν από το ουράνιο τόξο. Μπορείς να τα μαζέψεις και να του τα πας;» «Ποια διαδρομή θα ακολουθήσεις;» «Μπορείς να μετρήσεις και να καταγράψεις τα βήματα που χρειάζεται να κάνεις;» «Μπορείς να δώσεις εντολές στο παιδί-ρομπότ;»
Σε επόμενο στάδιο αφού κατέθεσαν τις απόψεις και γνώσεις τους για το τι είναι ρομπότ, προχωρήσαμε στη γνωριμία του Beebot,του δικού μας ρομπότ.. Το περιεργαστήκαμε, μάθαμε πως και που κινείται και μετά από προφορική ψηφοφορία ανάμεσα στα προτεινόμενα ονόματα το «βαφτίσαμε» Happybot.
Στο ειδικό πλέγμα προχωρήσαμε στον προγραμματισμό του Happybot ώστε να «μαζέψει» αυτό τα χρώματα του ουράνιου τόξου.
Συνεχίζεται…
[Η εκπαιδευτική ρομποτική εντάσσεται στις σύγχρονες θεωρίες μάθησης. Εισάγει τα παιδιά στον κόσμο της επιστήμης και της τεχνολογίας. Πυρήνας της είναι το εκπαιδευτικό μοντέλο STEM, που προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Science, Technology, Engineering, Mathematics (Επιστήμη, Τεχνολογία, Κατασκευές, Μαθηματικά).
Είναι ιδιαίτερα ελκυστική στα παιδιά και η μάθηση επιτυγχάνεται ευκολότερα, ταχύτερα και ουσιαστικότερα γιατί είναι βιωματική, συνδυάζεται με το παιχνίδι και έτσι μετατρέπει την εκπαίδευση σε μία διασκεδαστική δραστηριότητα.
Στην προσχολική ηλικία βοηθάει τα παιδιά να αποκτήσουν γερές βάσεις από πολύ μικρή ηλικία στην κατανόηση εννοιών προγραμματισμού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.
Κάθε δραστηριότητα είναι μια διαφορετική ιστορία – πρόκληση που δίνει το κίνητρο για την επίλυση ενός προβλήματος μέσα από τον προγραμματισμό. Έτσι, τα παιδιά μέσα από την εμπλοκή τους αναπτύσσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, δημιουργικότητα, λογική σκέψη, βασικές γνώσεις προγραμματισμού, καινοτόμο τρόπο σκέψης, λήψη αποφάσεων, συνεργατικό πνεύμα και εσωτερικά κίνητρα διερευνητικής μάθησης.
Tο BeeBot, η «έξυπνη μέλισσα», αποτελεί ένα από τα πιο διαδεδομένα προγραμματιζόμενα ρομπότ δαπέδου. Τα παιδιά μέσα από την απλή και φιλική διάταξή της, την προγραμματίζουν με τα κουμπιά που φέρει στο επάνω μέρος της, με σκοπό να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη διαδρομή πάνω σε ένα εκπαιδευτικό δάπεδο. Έτσι, οι μικροί μαθητές κατανοούν τις έννοιες του ελέγχου, της κατεύθυνσης και του προσανατολισμού ενώ εντάσσονται σταδιακά με τον πιο εύκολο και ομαλό τρόπο στη διδασκαλία του προγραμματισμού.]