Αρχική
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής και αφού συζητήσαμε για τις υγιεινές και τις βλαβερές τροφές, φτιάξαμε το ΦΑΝΑΡΙ της υγιεινής διατροφής
Δραστηριότητες στη θεματική ενότητα "Φθινοπωρινά φρούτα,τρύγος"(Τμήμα 2)
Δραστηριότητες στη Θεματική ενότητα «Φθινοπωρινά φρούτα ,τρύγος» (Τμήμα 1)
Τα παιδιά(και όχι μόνο) μαθαίνουν κυρίως όχι από αυτά που ακούνε αλλά από αυτά που βιώνουν…. με το σώμα τους, με τις αισθήσεις τους και με τα συναισθήματά τους. Οι πολλές απαντήσεις δίνονται από αυτά στο : «Τι κάναμε;» και όχι στο «τι είπαμε;»
Η υψηλότερη μορφή μάθησης είναι η βιωματική, αυτήν επιδιώκουμε και όταν μας δίνεται η ευκαιρία την εφαρμόζουμε…
Η πρόταση ήρθε από το Μάριο και την μαμά του την κα. Κατερίνα ….αναπάντεχη, απροσδόκητη, ευχάριστη…. «Θέλει ο Μάριος να σας φτιάξει μια πετιμεζόπιτα μιας που ασχολείστε με τον τρύγο,μπορεί;». Βεβαίως, πολύ ωραία ιδέα!
Ο Μάριος, προνήπιο, μια σταλίτσα, που την δεύτερη μέρα με δακρυσμένα ματάκια-δεν ήθελε μωρέ να έρθει σχολείο- μου δήλωσε περήφανα: «Εγώ κυρία θα σπουδάσω Σεφ στο Παρίσι»… Κόκκαλο η κυρία… Σίγουρος, κατασταλαγμένος, με λατρεία στην μαγειρική και την ζαχαροπλαστική. Ο Μάριος που όταν όλοι ζωγραφίζουν σπίτια, δένδρα και ήλιους, αυτός θέλει να ζωγραφίσει μίξερ και κατσαρόλες… που αντί για παιδικά βλέπει εκπομπές μαγειρικής…
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού (EU CODE WEEK 2022) και της θεματικής «Πόλεμος-Ειρήνη»
Η εβδομάδα ξεκίνησε με την καθιερωμένη πρωινή κουβεντούλα… πως τα περάσατε παιδιά; Πολύ ωραία κυρία…. Τέλεια… περάσαμε όλοι πολύ όμορφα… δεν μας λείπει τίποτα… έχουμε το σπίτι μας, πάμε σχολείο, βόλτες, εκδρομές…. έχουμε την οικογένειά μας, είμαστε χαρούμενοι! Άραγε όλα τα παιδιά και οι μεγάλοι σ’όλο τον κόσμο περνάνε το ίδιο ωραία όπως εμείς; Ναιιιιιι! Αθώα πλασματάκια, δεν φαντάζονται κάτι διαφορετικό… Ας δούμε λοιπόν στην τηλεόραση κάποιες εικόνες από μια άλλη χώρα….(πλούσιο υλικό δυστυχώς από τον πόλεμο στη Συρία)
Ιανουάριος,πρώτος μήνας του χρόνου και ευκαιρία να μάθουμε για τους μήνες…
Η αφορμή δόθηκε με την ανάγνωση του λαϊκού παραμυθιού:
«Η κυρά Καλή και οι 12 μήνες» (ΕΔΩ)
Ακολούθησε φυσικά δραματοποίηση του παραμυθιού…
Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με τον χρόνο φτάσαμε στις εποχές….
Μετά από την ενασχόλησή μας με την οργάνωση της τάξης (χώρος) καιρός ήταν να ασχοληθούμε και με τον χρόνο…
Η εβδομάδα ξεκίνησε μαθαίνοντας για τις ημέρες της!
Εξερευνώντας και μαθαίνοντας την "γωνιά" της βιβλιοθήκης και την "γωνιά" της μεταμφίεσης….
Το χρονικό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου καθώς και τις έννοιες «Δημοκρατία» και «Δικτακτορία» (δύσκολες για νήπια)προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε με:
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν και από τα 2 τμήματα στην θεματική ενότητα:"Σπορά-Ψωμί"
Η Δανειστική μας Βιβλιοθήκη ξεκίνησε μετά από ανάλογη προετοιμασία....
Χιόνι,πάγος,Β.Πόλος,Αλάσκα,Εσκιμώοι,ζώα των πάγων οι θεματικές των ημερών. Η κατάλληλη στιγμή να διαβάσουμε το βιβλίο του πολυβραβευμένου συγγραφέα Βασίλη Παπαθεοδώρου:
«Τόγκο, το σκυλί των πάγων»
Παιχνίδια του Χειμώνα..
Στην καρδιά του Χειμώνα...συνεχίζουμε τις δραστηριότητες μας πιστοί και προσηλωμένοι σ'αυτόν!
«Το γάντι» είναι ένα παραδοσιακό Ουκρανικό παραμύθι κατάλληλο για πολλές διαθεματικές δραστηριότητες.
Σειροθέτηση, τακτικοί αριθμοί, προφορικός λόγος, και δραματοποίηση ήταν αυτά που κάναμε εμείς!
Η αφορμή δόθηκε από λίγες μαργαρίτες φερμένες με πολύ αγάπη…
Μα Άνοιξη είναι.. ας γνωριστούμε με τα λουλούδια της!