Αρχική
Στο πλαίσιο δράσεων σχετικών με το πρόγραμμα Ομαλής Μετάβασης στο Δημοτικό σχολείο και το πρόγραμμα της Λαϊκής παράδοσης και μετά από «επίσημη» πρόσκληση των μαθητών της Β΄τάξης Δημοτικού και της δασκάλας τους κ. Έφης Παπαθανασίου πραγματοποιήσαμε σήμερα την επίσκεψή μας στην τάξη τους προκειμένου να ξεναγηθούμε στο «Μικρό Λαογραφικό Μουσείο» που δημιούργησαν...
Την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015, Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων των Παιδιών,τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και της Α΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Λίμνης, έστειλαν με χάρτινες βαρκούλες που ταξίδεψαν στη θάλασσα,τα δικά τους μηνύματα και ευχές για όλα τα παιδιά του κόσμου και ιδιαίτερα για τα προσφυγόπουλα που ταξιδεύουν κάτω από άθλιες συνθήκες, και περνούν δραματικές ώρες στο Αιγαίο....
Τα συζητήσαμε, τα αναλύσαμε,αντιληφθήκαμε ότι είμαστε όλοι κομμάτια ενός παζλ/ομαδας και επειδή θέλουμε να είμαστε όλοι χαρούμενοι και να περνάμε ωραία στο σχολείο υπογράψαμε το συμβόλαιο της τάξης με υποσχέσεις πολλές για την τήρησή του!
Αρχή του σχολικού έτους και αφού γνωριστήκαμε με τα παιχνίδια γνωριμίας, προσπαθούμε να γνωρίσουμε και την τάξη μας, μαθαίνουμε τα «κέντρα ενδιαφέροντος» ή «γωνιές» (κουκλόσπιτο, μανάβικο, γωνιά του υπολογιστή, θεατρική γωνιά, κομμωτήριο, οικοδομικό υλικό, καβαλέτο) και το πως παίζουμε σ’αυτές…..
«Όποιος πιστεύει ότι τα πεσμένα φύλλα είναι νεκρά δεν τα έχει δει ποτέ να χορεύουν στον άνεμο» – Shira Tamir
Το πορτραίτο μας σε στυλ Pop Art!
Στο πλαίσιο "δεσίματος" της ομάδας και γνωριμίας μεταξύ των μελών της συστηθήκαμε με...τέχνη!
Υπέροχα έργα τέχνης από καταπληκτικά χεράκια!
Τελικά η φαντασία των παιδιών είναι, πολύχρωμη, απαστράπτουσα, όμορφη σαν νεράιδα,με φτερά,ανεξάντλητη και αδάμαστη….
Οι γραμμές(ευθεία, καμπύλη, σπείρα και ζικ ζακ) υπάρχουν παντού γύρω μας..
Με έμπνευση από τον Καντίνσκι (Kandinsky),
το Μοντριάν(Mondrian), και τον Κλέε (Klee)
στο πνεύμα του Sol Lewitt
και του Ντελονέ (Delaunay)
Με παστέλ,σφουγγάρι,
μαρκαδόρο και πινέλο,
τα σχήματα μαθαίνω!
Γύρω μας υπάρχουν πολλές και διαφορετικές γραμμές..Σ΄ένα φύλλο,στα βουνά στο ποτάμι που διασχίζει την κοιλάδα,σ‘ένα ψαροκόκαλο, στα κύματα..Γραμμές παντού,ευθείες,καμπύλες ζικ ζακ, σπείρες.
Προσεγγίζοντας τον κόσμο του σημείου μέσα από την τέχνη των Αβορίγινων,αυτοχθόνων κατοίκων της Αυστραλίας
Πειραματισμοί και σχέδια με γραμμές…
(Παρατηρητικότητα, λεπτή κινητικότητα, αντιθέσεις, ακολουθίες, προοπτική και κίνηση στη ζωγραφιά)
Τα παιδιά κάνουν σχέδια ξεκινώντας από μια άκρη του χαρτιού προσπαθώντας να μην σταματήσουν,με μια γραμμή...
Μετά κάνουν το περίγραμμα (με στένσιλ) διαφόρων σχημάτων και χρωματίζουν με διαφορετικό χρώμα το κάθε σχέδιο εντός του σχήματος.
Μέσα από το περσινό μας πολιτιστικό πρόγραμμα: «Ταξίδι μαγικό με τους μεγάλους ζωγράφους ξεκινώ» είχαμε γνωρίσει ζωγράφους που χρησιμοποιούσαν σχήματα στα έργα τους:Καντίνσκι, Μοντριάν, Πικάσο, Κλέε, Μιρό.
Ο αγαπημένος μας ήταν ο Ρώσος ζωγράφος Βασίλι Καντίνσκι. Και τα μικρούλια μας προνήπια αυτόν ξεχώρισαν και ιδιαίτερα τον πίνακα με τους ομόκεντρους κύκλους,τον οποίο είχαμε αναπαράγει πέρυσι. Φέτος θελήσαμε να τον «αλλάξουμε» φτιάχνοντας ομόκεντρα τετράγωνα και ομόκεντρα τρίγωνα.
Είμαστε ίδιοι; Διαφορετικοί; Μοναδικοί;
Παρατηρούμε και περιγράφουμε τον εαυτό μας και τους άλλους.(καθρέφτης)
Τι εννοούμε όταν λέμε εξωτερικά χαρακτηριστικά;
Τι εννοούμε όταν λέμε χαρακτηριστικά (στοιχεία) της προσωπικότητάς μας;
Πες ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει τον/την φίλο/η σου.
Παρατηρώ τον εαυτό μου και φτιάχνω το πορτραίτο μου!
Τα σχήματα μέσα απότους πίνακες μεγάλων ζωγράφων Καντίνσκι.Μοντριάν,Κλέε,Μιρό
"Το κάστρο και ο ήλιος"του Πωλ Κλέε με αποτυπώματα σφουγγαριού
Γιαγιόι Κουσάμα (Yayoi Kusama), η πιο διάσημη «γιαγιά» των εικαστικών τεχνών, η πριγκίπισσα των κουκίδων (πουά)
«Τα πουά είναι ένας δρόμος για το άπειρο»
Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 2940 , μιλήσαμε για τον πίνακα «Ο Νέος Σημαιοφόρος» του Αλέκου Φασιανού, του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη που στα έργα του κυριαρχεί η ανθρώπινη φιγούρα, η οποία αποδίδεται αρχικά με μια ηθελημένη απλοϊκότητα, αλλά με τον καιρό εξελίσσεται και αποκτά μια κυρίαρχη παρουσία στο χώρο.
Τα παιδιά ζωγράφισαν κι άλλα παιδιά να παρελαύνουν παρέα με το Νέο Σημαιοφόρο.
Έχουν ήλιο τα Χριστούγεννα;;
Ναι, έχουν τον ήλιο της αγάπης!
Η αγάπη είναι σαν τον ήλιο.. μας φωτίζει, μας ζεσταίνει, μας δίνει ζωή!
Ο ήλιος της Αγάπης από τους μικρούς καλλιτέχνες, με έμπνευση από τον Romero Britto, για το Ημερολόγιο Συναισθημάτων 2022 του #etwinning_artcode
Με έμπνευση από το ζωγράφο Keith Haring η συμμετοχή μας στο Διαστημικό Ημερολόγιο 2021 του eTwinning έργου μας "Από τη Γη ως το φεγγάρι και πίσω"