Καλώς ήρθατε στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου Λίμνης...έναν τόπο συνάντησης,ενημέρωσης και επικοινωνίας μαζί σας!!!!

ΒΡΑΒΕΙΑ-ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

ecoschools300 

Aeif Sust Logo

AeiforoEllinikoSxoleio F

αρχείο λήψης

Bronze 2023 7 el e0c90 1 copy

Competent 2023 7 en 94306 5

 eT school πλακετα

awarded etwinning school label 2020 21

449212522 2179942712380342 5389629650437960808 n

ELA sticker 23 bronze

Χωρίς τίτλο copy copy

education awards stickers 2021 GOLD copy

education awards 2020 ΧΡΥΣΟ

ΒΡΑΒΕΙΟ SAFER INTERNET

 

sdgs schools logo tagline bottom 1

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ

ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

356138533 124191927354061 1387269730947269529 n 

LOGO Kindergarten of Limni 

LOGO ΜΕΓΑΛΟ

LOGO

1 copy

 LOGO

bb12aee09 large

 4

 

"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ"

3

0

 1

00 copy

  • "ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ"
  • "ΣΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ ΠΕΤΩ,ΜΕ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΟΔΗΓΟ"

ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΜΑΣ...

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ;

«Ας SOSουμε τα ζώα»_Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ 2024)

ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΕΡΓΟ:

  • Νηπιαγωγείο Λίμνης Ευβοίας
  • 32ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης
  • 2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων

ΘΕΜΑ: Απειλούμενα με εξαφάνιση ζώα

ΑΦΟΡΜΗΣΗ / ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

Στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο “Eco Team” στο οποίο συμμετέχουμε, ένα από τα «οικολογικά αφιερώματα» του έργου αφορά δραστηριότητες σχετικές με τη βιοποικιλότητα και τα απειλούμενα με εξαφάνιση ζώα στις χώρες των σχολείων εταίρων.

Τα ελληνικά σχολεία του έργου διαλέξαμε να ασχοληθούμε με τα παρακάτω τρία ζώα που ζουν στις ελληνικές θάλασσες:

  1. Τη χελώνα Καρέτα Καρέτα (caretta caretta) - Νηπιαγωγείο Λίμνης
  2. Τη φάλαινα Φυσητήρα (Physeter macrocephalus) - 32ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης
  3. Τη φώκια Μονάχους  Μονάχους (monachus monachus) - 2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων

ΑΦΙΣΑ Ας SOSουμε τα ζώα

 

Επιλέξαμε το ρομπότ mTiny επειδή το Πάντα, ως «πρώην» απειλούμενο με εξαφάνιση ζώο- μετά από χρόνια και πολλές προσπάθειες το 2016, η Διεθνής Ένωση Προστασίας της Φύσης (IUCN) ανακοίνωσε ότι το μοναδικό αυτό είδος έχει αναβαθμιστεί από "απειλούμενο" σε "τρωτό" στον παγκόσμιο κατάλογο ειδών που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, μετά από αύξηση πληθυσμού σχεδόν 17% σε μια δεκαετία - γνωρίζει και μπορεί να συμβουλεύει και να καθοδηγεί.

ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές/τριες:

  • Να γνωρίσουν τα απειλούμενα με εξαφάνιση ζώα των ελληνικών θαλασσών, τους κινδύνους που διατρέχουν και να ευαισθητοποιηθούν για τη διάσωσή τους.
  • Να κατανοήσουν ότι η Tεχνητή Nοημοσύνη μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση των παγκόσμιων περιβαλλοντικών προκλήσεων.
  • Να αποκτήσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, κριτικής και υπολογιστικής σκέψης, κωδικοποίησης και προγραμματισμού.
  • Να καλλιεργήσουν ικανότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, ομαδικότητας.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

  • Makeblock mTiny Discover Kit
  • micro:bit v2 starter:kit  (2 τμχ)

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΚΕΤΑ

  • Μακετόχαρτο ή χαρτόνι κανσόν
  • Ανακυκλώσιμα και «άχρηστα» υλικά για την κατασκευή των σταθμών

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ

  • Τα παιδιά ήταν εξοικειωμένα με το εκπαιδευτικό ρομπότ mTiny και τις συμπεριφορές του καθώς και με τον
    μικροελεγκτή Micro:bit 
    https://drive.google.com/file/d/1g013xJpT_T6315YSpDRaIzeNzdJOtCNx/view?usp=sharing
  • Είχαν προηγηθεί δραστηριότητες σχετικές με τη χρήση και λειτουργία των κωδικών QR.

Γνωριμία με το ρομπότ MTiny και το Micro:bit

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Τα παιδιά έφτιαξαν μία μακέτα με ανακυκλώσιμα και “άχρηστα” υλικά. Στο πεδίο κίνησης του ρομπότ mTiny-Πάντα υπάρχει η αφετηρία (δάσος μπαμπού) και 4 «σταθμοί-κίνδυνοι» σχετικοί με το ζώο που έχει αναλάβει το κάθε σχολείο:

  1. Δίχτυα ψαρέματος/Θαλάσσιες σεισμικές έρευνες-Sonar (χελώνα-φώκια/ φάλαινα)
  2. Ρύπανση της θάλασσας με πλαστικά (και τα 3 ζώα)
  3. Συγκρούσεις με πλοία (και τα 3 ζώα)
  4. Φωτισμένα κτίρια στην παραλία/Παράνομη αλιεία-ψάρεμα με δυναμίτη/ Θαλάσσια Ηχορύπανση (χελώνα/ φάλαινα /φώκια)

Έχουμε φτιάξει κάρτες με QR codes οι οποίες τοποθετήθηκαν στους σταθμούς (1 στον καθένα).Οι κάρτες περιέχουν βίντεο με το ρομπότ Πάντα να ενημερώνει τα ζώα για τους κινδύνους που τα απειλούν. (https://drive.google.com/file/d/1ATKU2jUz3lkG7SRgN4asEHnhZ5DFDgT7/view?usp=sharing)

Τα παιδιά με την βοήθεια των εκπαιδευτικών αξιοποίησαν τους μικροελεγκτές Micro:bit ενσωματώνοντας στις συσκευές έτοιμα προγράμματα ή και προγράμματα που έφτιαξαν οι εκπαιδευτικοί

(https://drive.google.com/file/d/1XryzNCCvp-R8unxPtAyJ2aKSYusd0dbE/view?usp=sharing):

Σώζοντας τις θαλάσσιες χελώνες: όταν πέσουν τα επίπεδα φωτός (σούρουπο, νυχτώνει), θα ανάβουν τα φώτα LED δείχνοντας μια χελώνα. Αυτό θα μας υπενθυμίζει ότι πρόκειται για νεογέννητα χελωνάκια και πρέπει να προσέχουμε και να σβήσουμε τα φώτα από τα κτίρια της παραλίας ώστε να μη χαθούν τα νεογνά και να βρουν το δρόμο προς τη θάλασσα.

Αναμμένα δίχτυα ψαρέματος: ανάβουν τα LED όταν το φως είναι κάτω από ένα συγκεκριμένο επίπεδο (για να επιδείξει ένα συγκεκριμένο βάθος θάλασσας). Θα εκπέμπει επίσης έναν παλμικό ήχο υψηλής συχνότητας για να κρατήσει μακριά τη χελώνα και τη φώκια και να μην παγιδευτούν σε δίχτυα ψαρέματος.

Θόρυβος/Σόναρ: αναβοσβήνουν 10 φορές τα φώτα LED δείχνοντας ένα Χ, κάθε φορά που θα χτυπάμε δυνατά παλαμάκια. Αυτό θα μας δείχνει ότι πρέπει να μειώσουμε το θόρυβο γιατί ενοχλεί τη φώκια και τη φάλαινα.

Ταχύπλοα σκάφη / Πλοία: όταν κουνάμε micro:bit θα ανάβουν τα φώτα LED δείχνοντας μια φάλαινα έτσι ώστε να προσέξουν σε αυτό το σημείο τα ταχύπλοα σκάφη και τα καράβια. Θα εκπέμπει επίσης έναν παλμικό ήχο υψηλής συχνότητας για να κρατήσει μακριά τις φάλαινες για να μην συγκρουστούν μαζί τους.

Τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν ένα ασφαλές θαλάσσιο μονοπάτι και προγραμμάτισαν το mTiny -ρομπότ να το ακολουθήσει και να οδηγήσει τα ζώα σε ασφαλές σημείο αποφεύγοντας τους κινδύνους.

 

Τα παιδιά χωρίζονται σε ανομοιογενείς ομάδες των 3 ατόμων, έτσι ώστε να αξιοποιούνται οι διαφορετικές ικανότητες των μαθητών σε κάθε ομάδα, να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον και να συνοικοδομούν τη νέα γνώση. Το 1ο παιδί της κάθε ομάδας θα δημιουργήσει με βελάκια κατεύθυνσης το αλγοριθμικό μονοπάτι που πρέπει να ακολουθήσει το M Tiny για να πάει στο σταθμό, το 2ο παιδί θα φτιάξει τον κώδικα και το 3ο θα προγραμματίσει το ρομπότ.

Όταν το Πάντα φτάνει στο σταθμό τα παιδιά σκανάρουν το QR code για να πληροφορηθούν τα ζώα για τους κινδύνους. Κατόπιν τα παιδιά υποδεικνύουν στους ανθρώπους λύσεις και τρόπους διάσωσης των ζώων.

 

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

1ος Σταθμός:

Νηπιαγωγείο Λίμνης: Δίχτυα ψαρέματος! Πολλές φορές οι χελώνες μπλέκονται σε παρατημένα δίχτυα ψαρέματος αλλά και σε δίχτυα από παράνομη αλιεία.

32 Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης: Θαλάσσιες σεισμικές έρευνες-Sonar! O Φυσητήρας κινδυνεύει να αποπροσανατολιστεί και να οδηγηθεί σε ρηχά νερά με κίνδυνο να εγκλωβιστεί εκεί.

2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων: Δίχτυα ψαρέματος! Πολλές φορές οι φώκιες μπλέκονται σε παρατημένα δίχτυα ψαρέματος αλλά και σε δίχτυα από παράνομη αλιεία.

2ος Σταθμός

Νηπιαγωγείο Λίμνης: Ρύπανση της θάλασσας με πλαστικά! Η χελώνα Καρέτα -Καρέτα κινδυνεύει ιδιαίτερα από τις πλαστικές σακούλες που τις τρώει καθώς νομίζει ότι είναι μέδουσες που είναι τα αγαπημένα της μεζεδάκια!

32 Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης: Ρύπανση της θάλασσας με πλαστικά! Ο Φυσητήρας καταπίνει τεράστιες ποσότητες νερού για να πάρει την τροφή του με κίνδυνο να καταπιεί και ότι πλαστικό συναντά στην πορεία του στον βυθό.

2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων: Ρύπανση της θάλασσας με πλαστικά!

3ος Σταθμός

Νηπιαγωγείο Λίμνης: Συγκρούσεις με πλοία!

32 Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης: Συγκρούσεις με πλοία!

2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων: Συγκρούσεις με πλοία!

4ος Σταθμός

Νηπιαγωγείο Λίμνης: Φωτισμένα κτίρια στην παραλία! Τα μικρά χελωνάκια κινδυνεύουν να αποπροσανατολίστουν και να μη βρουν το δρόμο για τη θάλασσα καθώς μπερδεύουν τα φώτα από τα κτίρια της παραλίας με το φως του φεγγαριού!

32 Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης: Παράνομη αλιεία-ψάρεμα με δυναμίτη! Ο Φυσητήρας κινδυνεύει να σκοτωθεί από τους δυναμίτες που χρησιμοποιούν παράνομοι ψαράδες.

2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων: Θαλάσσια ηχορύπανση!

Ασφαλής διαδρομή / Τερματισμός

Νηπιαγωγείο Λίμνης: Το Πάντα δείχνει στη χελώνα Καρέτα-Καρέτα το θαλάσσιο μονοπάτι που πρέπει να ακολουθήσει για να φτάσει με ασφάλεια στον κόλπο του Λαγανά στη Ζάκυνθο, όπου υπάρχουν εθελοντές του ΑΡΧΕΛΩΝ: Σύλλογος για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας.


ΔΙΑΧΥΣΗ/ΔΙΑΜΟΙΡΑΣΜΟΣ

Η διάδοση του έργου μας έγινε μέσω των επίσημων ιστοσελίδων των σχολείων. Κοινοποιήθηκε στους γονείς των συμμετεχόντων μαθητών και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

Επιπλέον, δημιουργήθηκαν 3 Padlet (1 για το κάθε ζώο) με πληροφορίες και υλικό για διδακτική αξιοποίηση από συναδέλφους.

 

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟΥ

Ο σύνδεσμος στο GitHub είναι: https://github.com/niplimnis/Eco-Team

enfrdeitptes

My Blogger Tricks

5

ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ copy

Flag Counter


ΚΑΛΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ!


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

 
 1
Λίμνη Ευβοίας
Τ.Κ. 34005
Τηλ/Fax: 2227032683
email:mail@nip-limnis.eyv.sch.gr

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΥΠ.Π.Ε.Θ.

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΑΔΙΚΤΥΟ