Καλώς ήρθατε στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου Λίμνης...έναν τόπο συνάντησης,ενημέρωσης και επικοινωνίας μαζί σας!!!!

ΒΡΑΒΕΙΑ-ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

ecoschools300 

Aeif Sust Logo

AeiforoEllinikoSxoleio F

αρχείο λήψης

Bronze 2023 7 el e0c90 1 copy

Competent 2023 7 en 94306 5

 eT school πλακετα

awarded etwinning school label 2020 21

449212522 2179942712380342 5389629650437960808 n

ELA sticker 23 bronze

Χωρίς τίτλο copy copy

education awards stickers 2021 GOLD copy

education awards 2020 ΧΡΥΣΟ

ΒΡΑΒΕΙΟ SAFER INTERNET

 

sdgs schools logo tagline bottom 1

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ

ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

356138533 124191927354061 1387269730947269529 n 

LOGO Kindergarten of Limni 

LOGO ΜΕΓΑΛΟ

LOGO

1 copy

 LOGO

bb12aee09 large

 4

 

"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ"

3

0

 1

00 copy

  • "ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ"
  • "ΣΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ ΠΕΤΩ,ΜΕ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΟΔΗΓΟ"

ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΜΑΣ...

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ;

Παιχνίδι ανακύκλωσης με QR codes - Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

Η πρόταση του Νηπιαγωγείου Λίμνης Ευβοίας για τον 2ο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών. Τη συμμετοχή μας μποτρείτε να τη δείτε και στο αποθετήριο μας στο GitHub καθώς και στη σελίδα μας στην ΕΕΛΑΚ

Παιχνίδι ανακύκλωσης με QR codes

ΑΦΙΣΑ

 [Το σχολείο μας κατέθεσε το Νοέμβριο την πρότασή του στον 2ο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών (α’ φάση), στον οποίο συμμετέχουν σχολεία από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.Τον Ιανουάριο μάθαμε ότι η πρότασή μας εγκρίθηκε από την κριτική επιτροπή και είμαστε ανάμεσα στα 22 Νηπιαγωγεία που πέρασαν στη β’ φάση (υλοποίηση) του διαγωνισμού. Μάλιστα μας χορηγήθηκε ο εξοπλισμός που χρειαζόμασταν -ρομπότ Edison.]

Έρευνα / Εντοπισμός του προβλήματος

Η Λίμνη είναι μια παραθαλάσσια, γραφική κωμόπολη της Β. Ευβοίας η οποία δέχεται τουρίστες όλο το χρόνο και ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Σε έρευνα/αυτοψία που πραγματοποιήθηκε, στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος ανακύκλωσης που υλοποιούμε, τα ίδια τα παιδιά ανακάλυψαν ότι στη Λίμνη:

·  υπάρχουν μπλε κάδοι ανακύκλωσης (για χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικό, και γυαλί) και κάδοι ανακύκλωσης γυαλιού.

·   οι δημότες δεν κάνουν σωστή κατανομή των απορριμμάτων τους με αποτέλεσμα οι κάδοι ανακύκλωσης να μετατρέπονται σε κάδους σκουπιδιών και στην ουσία να μη γίνεται ανακύκλωση.

Αποφασίσαμε λοιπόν να κατασκευάσουμε ένα παιχνίδι ανακύκλωσης με το οποίο θα μάθουμε οι ίδιοι και θα δείξουμε στην τοπική κοινωνία πως γίνεται η ορθή κατανομή των απορριμμάτων.

Το σύνθημά μας: «Για να σωθεί η Γη, ανακυκλώνουμε σωστά όλοι μαζί!»

Στόχοι

·  Τα παιδιά να μάθουν με ελκυστικό και παιγνιώδη τρόπο να διαχωρίζουν τα απορρίμματα σε ανακυκλώσιμα και μη ανακυκλώσιμα και να τα κατανέμουν σωστά στους ειδικούς κάδους.

·   Να ευαισθητοποιηθούν και να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση.

· Να αποκτήσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, κριτικής και υπολογιστικής σκέψης, κωδικοποίησης και προγραμματισμού.

·    Να καλλιεργήσουν ικανότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, ομαδικότητας.

·    Να ενημερωθεί/ευαισθητοποιηθεί η τοπική κοινωνία

Προαπαιτούμενες γνώσεις

  • Τα παιδιά ήταν εξοικειωμένα με το ρομπότ Edison και με το λογισμικό EdBlocks.  
  • Είχαν προηγηθεί δραστηριότητες σχετικές με τη χρήση και λειτουργία των  κωδικών QR.

(Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε ΕΔΩ, ΕΔΩ, και ΕΔΩ  )

 

Περιγραφή /Διαδικασία κατασκευής

Τα παιδιά έφτιαξαν μία μακέτα της κωμόπολής τους. Στο σημείο εκκίνησης του ρομπότ Edison («Σχολείο») είναι στοιβαγμένα τα απορρίμματα- έγχρωμες εικόνες ανακυκλώσιμων (από χαρτί, πλαστικό, γυαλί, αλουμίνιο, οργανικά απόβλητα) και μη ανακυκλώσιμων αντικειμένων. Από εκεί ξεκινούν δύο δρόμοι διαφορετικής κατεύθυνσης.

Ο ένας οδηγεί στο σημείο (περιοχή «Προσκοπείο») όπου είναι τοποθετημένοι τρεις κάδοι ανακύκλωσης:

1. καφέ κάδος (οργανικά απόβλητα)

2. κίτρινος κάδος (χαρτί)

3. μπλε κάδος (πλαστικό, γυαλί, αλουμίνιο)

Ο άλλος δρόμος οδηγεί στο σημείο (περιοχή «Λιμάνι») όπου είναι τοποθετημένος ένας πράσινος κάδος για τα απορρίμματα που δεν ανακυκλώνονται.

Οι κάδοι απορριμμάτων διαθέτουν ψηφιακή σήμανση τύπου QR (Quick Response), ξεχωριστή για τον κάθε κάδο ανάλογα με το χρώμα του (μπλε,  κίτρινο,  καφέ, πράσινο), έτσι ώστε τα παιδιά/πολίτες, με τη χρήση μιας ηλεκτρονικής εφαρμογής για smartphone/tablet, σκανάροντας το QR code, να ενημερώνονται αμέσως (όταν δε γνωρίζουν) τι τύπου αντικείμενα προς απόρριψη μπορούν να αποθέσουν στον κάθε κάδο καθώς και να λαμβάνουν χρήσιμες πληροφορίες για τα περιβαλλοντικά οφέλη από τη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων.

Υλοποίηση του παιχνιδιού

Τα παιδιά -η ομάδα Happy Bots- χωρίστηκαν σε 2 ομάδες και καθ’όλη τη διάρκεια υλοποίησης του έργου τα μέλη της κάθε ομάδας πρότειναν έναν συντονιστή/εκπρόσωπο της (διαφορετικός κάθε φορά).

Η κάθε ομάδα έχει συζητήσει, αποφασίσει και προγραμματίσει το Edison (με το λογισμικό EdBlocks) με ποιο τρόπο θέλει να κινείται και στις δύο διαδρομές (κώδικας).

 

Ο κάθε παίκτης, παίρνει, από τα στοιβαγμένα απορρίμματα/εικόνες που βρίσκονται σε ένα κουτί μπροστά στο σχολείο, ένα καρτελάκι/εικόνα, το τοποθετεί πάνω στο ρομπότ και επιλέγει τη διαδρομή εκείνη που θα τον οδηγήσει να πάει το αντικείμενο στον κατάλληλο κάδο.

Επιπλέον, αν είναι ανακυκλώσιμο αντικείμενο, όταν φτάσει το ρομπότ στους 3 κάδους ανακύκλωσης, τότε καλείται να κάνει ορθή επιλογή κάδου. Όταν δυσκολεύεται «σαρώνει» το QR code για να βοηθηθεί.

 

Κερδίζει η ομάδα που θα καταφέρει να βάλει τα περισσότερα αντικείμενα στους σωστούς κάδους. Σκοπός είναι η ορθή κατανομή ΟΛΩΝ των απορριμμάτων.

 

 

 

 

Φωτογραφικό υλικό

 Logo / Κονκάρδα

LOGO ΚΟΝΚΑΡΔΑ

Υλικά για τη μακέτα

  1. Μακετόχαρτα μεγέθους 70 Χ 100
  2. Lego (προαιρετικό)
  3. Έγχρωμες εικόνες από ανακυκλώσιμα και μη ανακυκλώσιμα αντικείμενα
  4. Αναλώσιμα και «άχρηστα» υλικά για την κατασκευή το χωριού

Η βάση της μακέτας (πίστα) έγινε με άσπρο μακετόχαρτο. Πάνω σ’ αυτό κολλήσαμε χαρτόνι και τα παιδιά ζωγράφισαν τα οικοδομικά τετράγωνα,τους δρόμους, τα σοκάκια κλπ.

Τα σπίτια, κτίρια, κλπ. του χωριού έγιναν από χαρτόνια, χαρτόκουτα, πλαστικά κουτιά, μπουκάλια, playmobil, κλπ.

Οι σκεπές των σπιτιών έγιναν από ανακυκλωμένο χαρτί που φτιάξαμε στο σχολείο μας.

Ηλεκτρονικές συσκευές

  1. Ρομπότ Edison V2.0 (Εγχειρίδιο οδηγιών)
  2. Υπολογιστής ή tabletόπου θα γίνει ο προγραμματισμός με το λογισμικό EdBlocks (Το EdBlocks βασίζεται στο σύστημα drag and drop blocks και στη γλώσσα προγραμματισμού Scratch και Blockly, είναι δωρεάν και λειτουργεί σε υπολογιστή ή tablet)
  3. Φορητή συσκευή, tablet ή κινητό, για το σκανάρισμα των QRcodes

Διάχυση / Επέκταση της δράσης

Η αφίσα (εικόνα της μακέτας), συνοδευόμενη με το μήνυμά μας, κοινωποιήθηκε στο Δήμο μας, στην ιστοσελίδα του σχολείου, στα τοπικά ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με σκοπό την ενεργοποίηση και ευαισθητοποίηση των πολιτών ως προς την ανακύκλωση και ιδιαίτερα ως προς την ορθή κατανομή απορριμμάτων και επιπλέον ως πρόταση για υλοποίηση από τη Δημοτική αρχή.

Μάλιστα, ο ίδιος ο Δήμαρχος, με προσωπική ευχαριστήρια επιστολή/απάντηση, υποσχέθηκε ότι ως Δημοτική αρχή θα λάβουν σοβαρά υπόψιν την πρότασή μας.

Επίσης, η πρότασή μας συμπεριλήφθηκε στις «ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ», στο αποθετήριο του Π.Ε.Κ.Ε.Σ Στερεάς Ελλάδας, από τις Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου.

 

 

enfrdeitptes

My Blogger Tricks

5

ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ copy

Flag Counter


ΚΑΛΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ!


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

 
 1
Λίμνη Ευβοίας
Τ.Κ. 34005
Τηλ/Fax: 2227032683
email:mail@nip-limnis.eyv.sch.gr

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΥΠ.Π.Ε.Θ.

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΑΔΙΚΤΥΟ