Η διαφορετικότητα και η αποδοχή της μέσα από το βιβλίο "Ο παράταιρος ο Τέρης και ο φίλος του ο Αστέρης" (Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη)

 Η διαφορετικότητα, η λύπη η μοναξιά και η περιθωριοποίηση που πολλές φορές αυτή προκαλεί αλλά και ομορφιά και αξία του «διαφορετικού» καθώς και η αποδοχή του είναι κάποια στοιχεία που επεξεργαστήκαμε μέσα από το εξαιρετικό βιβλίο :

 «Ο παράταιρος ο Τέρης και ο φίλος του ο Αστέρης»

της συγγραφέως και παιδαγωγού Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδ (Εκδ.Σαββάλας)

Ο ΤΕΡΗΣ

 

Η υπόθεση του βιβλίου με λίγα λόγια:

«Ψηλά στο βουναλάκι ζει ένα… τερατάκι! Οι κάτοικοι του κοντινού χωριού πιστεύουν ότι ο καιρός αλλάζει ανάλογα με τη διάθεσή του. Εδώ και μέρες το τερατάκι νιώθει μόνο και ο καιρός είναι απαίσιος. Οι χωρικοί, για να το ευχαριστήσουν και να δουν ξανά τον ήλιο, αποφασίζουν να του στείλουν ένα κέικ. Είναι όμως το κέικ αυτό που θέλει ο Τέρης για να αλλάξει διάθεση ή μήπως είναι κάτι άλλο;»

Πριν ξεκινήσουμε να διαβάζουμε το βιβλίο και μελετώντας το εξώφυλλο τέθηκε η ερώτηση στα παιδιά: «Τι βλέπω στο εξώφυλλο του βιβλίου;» Από τις απαντήσεις των παιδιών καταλαβαίνουμε ότι ο ρατσισμός  είναι επίκτητο «χάρισμα»… κανένας δεν γεννιέται ρατσιστής! Δεν έβλεπαν έναν άσχημο, ένα τέρας, κάτι ξένο και αποκρουστικό αλλά κάτι όμορφο και οικείο…και μάλιστα στην ερώτηση ποιο λέτε να είναι το όνομά του Τέρης ή Αστέρης  η απάντηση της πλειοψηφίας ήταν Αστέρης, γιατί μοιάζει με αστέρι!!!!

Τι θα έκανες εσύ για να νιώσει χαρά ο Τέρης;

Καταγραφή των προτάσεων και υλοποίησή τους μέσα από παιχνίδι ρόλων!

Τι ένιωσαν οι ήρωες του παραμυθιού;

Ποια χρώματα νομίζετε ότι ταιριάζουν σε κάθε συναίσθημα;

Κατασκευή της σκάλας των συναισθημάτων και του Τέρη που λατρέψαμε!

Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη συγχαρητήρια για το βιβλίο σας! Τα παιδιά λάτρεψαν τον Τέρη! Επιπλέον ενθουσιάστηκαν και δούλεψαν με ιδιαίτερο ζήλο όταν τους είπα ότι θα δείτε αυτά που κάναμε στο διαδίκτυο!